>
>
Repoziționare trainingurilor de soft skills

Repoziționare trainingurilor de soft skills

L&D Meetings 2

Dacă nu ați participat la ediția a 5-a “Creating a more meaningful L&D function”, iată mai jos câteva idei pe care le-am surprins din discuții.

Am pornit de la ce spun adesea participanții: “Când mă întorc în lumea reală, nu prea știu de unde să încep, e foarte dificil să se întâmple ceva în practică după ce am participat la un training.” Vă propun să fim sinceri! Oamenii din organizații primesc în general 1 sau 2 zile de curs din aria de soft skills și atât managerii, cât și noi, cei din HR, ne așteptăm să aplice măcar o parte din lucrurile abordate în acel training.

Acest obiectiv nu a fost niciodată realist pentru că:

  1. Participanții sunt rareori persoane care au aceeași pasiune pentru dezvoltare ca noi, cei care lucrăm în domeniul dezvoltării;
  2. După ce pleacă din sala de curs sunt asaltați de alte activități și nu-și mai pot păstra atenția la ceea ce au învățat;
  3. Dacă nu s-au provocat singuri în curs și nu au avut insight-uri puternice, nu apare acțiunea, demonstrat și de ultimele studii făcute de cei de la Neuro Leadership Institute; 

Provocarea este clar mare și pentru a o rezolva este necesar să contribuim cu toții la a schimba mentalitatea actuală despre training. În întâlnire însă, am ales să prezentăm câteva dintre soluțiile pe care le-am aplicat noi, cei din bemore în 2019 pentru a fi cât mai aproape de nevoile reale ale companiilor și ale participanților cu care interacționăm:

  1. Ne concentrăm pe behaviour  workouts, nu pe subiecte – Adică, foarte puțină teorie și timp extins dedicat exersării de micro-comportamente specifice care îi duc pe participanți către scopul lor, de multe ori, agreat împreună cu managerul și cu aceștia. Această abordare ne permite să ne concentrăm pe dezvoltarea agilității.
  2. Acolo unde ne permit clienții, înlocuim programele cu comunități de dezvoltare – Încercăm să creăm percepția unui “one stop shop” în ceea ce priveste skillurile pentru un anumit rol – este locul în care pui întrebări, vii cu provocări, înveți lucruri noi. Astfel, încurajăm mentalitatea “mă duc acolo să-mi găsesc soluții la ce este important pentru mine” și provocăm schimbarea felului în care te raportezi la dezvoltarea ta.
  3. Includem coaching în fiecare interacțiune (chiar și în behaviour workouts) și în cât mai multe programe. O astfel de abordare crește angajamentul, asumarea și provoacă convingerile existente.
  4. Prioritizăm dezvoltarea managerilor – În acest fel cultura organizației se schimbă mai ușor și în mod natural; multe traininguri devin inutile dacă se țin doar pentru angajați pentru că apoi, comportamentele constructive, sunt descurajate chiar de către management. Pe de altă parte, dacă managementul își schimbă abordarea, angajații sunt nevoiți să reacționeze diferit ca răspuns la modificarea apărută în mediul lor. 
  5. Susținem specialiștii L&D să creeze un context pentru mentoring – Această abordare mută o parte din responsabilitate acolo unde îi este locul: de la L&D către participanți. Dacă persoana din L&D învață cum să creeze contexte în care oamenii să se conecteze și să învețe unii de la ceilalți și dacă creează un sistem inteligent, prin care resursele chiar să fie accesate, oamenii profită mai mult de resursele care le sunt puse la dispoziție. 

În contextul acestor discuții, ne-am uitat împreună și la ce abilități sunt necesare pentru ca L&D-ul să se apropie de rolul de partener al business-ului. Puteți vedea mai jos un brainstorming al celor 20 de specialiști L&D care au participat.

  • Abilitatea de a crea responsabilitate în ceilalți; 
  • Abilitatea de a crea sisteme de dezvoltare care să crească organic; 
  • Acceptare, răbdare și Growth Mindset pentru a trece prin această transformare și a fi actori activi în ea
  • Adaptabilitate pentru a vedea ușor ce funcționează și ce nu, astfel încât să creez un design diferit pentru diverse publicuri țintă și obiective de business diferite. 

Întâlnirile pentru specialiștii L&D sunt întâlniri deschise realizate împreună cu prietenii noștri dragi din HR HUB. Te așteptăm și pe tine la următoarea întâlnire! Ne prinde mereu bine o perspectivă în plus.

Scroll to Top